Google Website Translator Gadget

Leta i den här bloggen

fredag 18 maj 2012

Prao dag 2!

Först när jag kom dit så planerade vi lite hur dagen skulle se ut och så. Sen började arbetet...
Jag och Matilda (en som jobbar där) gick och matade djuren och fyllde på vatten. Dagen innan hade en dam bokat en guldhamster så vi fixade lite med den, Gullan hette den. Den mådde bra och var helt frisk.

Sen kom lite leveranser. Royal canins hundmat kom. Då packade vi upp den och prismärkte den. Och nu öppnade affären och kunderna vällde in. Då kom det in en kille med en chihuahua valp. Den var så liten så den fick plats i min hand. Han ville få klippt klorna på den lille och det jobbet fick faktiskt jag. Den hade så små klor så det var inte sant, gulligt! Sen gick jag på lunch. Jag åt köttbullar och pasta, mums...

Och efter en timmes lång lunch kom det mer leveranser. Då kom Dogmans produkter. Jag prissatte dem och ställde ut dom i hyllorna. Även kattsand och leksaker kom. Så nu är hela affären fylld med många olika produkter, roligt.

Sen fick jag och Elin ett till uppdrag, vi skulle skrubba alla fiskakvarien, både utvändigt och invändigt. Det tog upp dom sista två timmarna! Sen gick jag hem och väntade på att få komma en sista gång innan praoperioden var slut.
Ras: Hokkaido!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar