Google Website Translator Gadget

Leta i den här bloggen

fredag 18 maj 2012

Prao dag 3!

Ja, nu är det sista dagen för denna praoperioden!
Först kom jag dit och fick en uppgift. Jag och Tiffany min syster som också praoade där skulle inventera en korg full med prylar. Så det gjorde vi. Sen kom Elin (en till som praoade).
Då delade chefen upp oss. Jag skulle va med Matilda hela dagen och dom Tiffany och Elin med olika.

Jag och Matilda skulle fixa ett akvarierum. Först tömde vi det på vatten med en slang och rengjorde dess väggar och golv. Sen  rengjorde vi stenarna och sanden som skulle vara där. Sen gick jag på lunch och Matilda lade ner sanden och stenarna igen och fyllde det på vatten. Vi bytte ut färgen på sanden, först var den beige och nu är den svart. Sen gick hon också på lunch.

Sen blev klockan ett och vi fortsatte med akvariet. Då valde vi ut fiskar. Vi valde röda fiskar eftersom stenarna var röda, bara för att fiskarna skulle kunna gömma sig bra. Det blev superfint! Efter en stund kom min chef Tommy ut och då skulle vi fylla i praopappren tillsammans och han svarade på lite frågor.

Sen kom Iams kattmat, så då packade vi upp den, prissatte den och ställde ut den i hyllorna. Sen blev klockan fyra och vi tog det bara  lugnt. Efter en kvart kom mamma och vi sa hejdå till Tommy och alla som jobbade där!
Ras: Långhårig rottweiler!


Jaha, detta var min prao, jätterolig! Ett tips: Sök i djuraffärer, där finns så mycket att göra. Lycka till! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar